Bestil, aktivér og spær kort m.m.

Trænger dit kort til en udskiftning, ønsker du et nyt kort eller en ny korttype, kan du via nedenstående link bestille et nyt kort. Husk at have dit MitID klar ved bestilling.

Bestil nyt kort

Har du fået et nyt kort, der skal aktiveres?

Aktivér dit kort

Har du glemt din pinkode til dit kort, så behøver du ikke bestille en ny. Du kan nemlig se din 4-cifret pinkode i din Mobilbank eller Netbank.

Se hvordan du kan finde din pinkode igen?

Har du fået stjålet dit kort, eller er der en anden, der kender din pinkode? Så skal du spærre dit kort, så du undgår misbrug.

Spær dit kort

Har du fået misbrugt dit kort, eller vil du gøre indsigelse mod en eller flere betalinger fra dit kort, skal du oprette en kortindsigelse, når dit kort er spærret.

Opret kortindsigelse

Hvis du selv har spærret et af dine kort i Netbank eller Mobilbank, fordi du fx troede, at du havde fået smidt kortet væk, har du mulighed for selv at aktivere kortet igen senest 14 dage efter, du spærrede det.

Du kan dog ikke aktivere et kort, som er blevet spærret af fx Nets eller sparekassen, eller som er blevet spærret, fordi du har tastet din pin-kode forkert 3 gange.

Funktionen er tilgængelig samme sted, som du spærrede dit kort, i kortoversigten i Netbank og Mobilbank.

Har du fået misbrugt dit kort, eller vil du gøre indsigelse mod en eller flere betalinger fra dit kort, skal du oprette en kortindsigelse, når dit kort er spærret.

Opret kortindsigelse

Er der nogen, der har fået adgang til din Netbank eller Mobilbank – ved at du eksempelvis har mistet din mobil eller MitID – skal du straks spærre for adgangen.

Spær Netbank, Mobilbank eller MitID