Bestil, aktivér og spær kort m.m.

  • Bestil nyt kort

    Trænger dit kort til en udskiftning, ønsker du et nyt kort eller en ny korttype, kan du via nedestående link bestille et nyt kort. Husk at have dit NemID klar ved bestilling.

    Bestil nyt kort

  • Sådan aktiverer du dit kort

    Har du fået et nyt kort, der skal aktiveres?

    Aktivér dit kort

  • Glemt pinkoden til dit kort?

    Har du glemt din pinkode til dit kort, så behøver du ikke bestille en ny. Du kan nemlig se din 4-cifret pinkode i din Mobilbank eller Netbank.  

    Se hvordan du kan finde din pinkode igen?

  • Spær dit kort

    Har du fået stjålet dit kort, eller er der en anden, der kender din pinkode? Så skal du spærre dit kort, så du undgår misbrug.

    Spær dit kort

    Har du fået misbrugt dit kort, eller vil du gøre indsigelse mod en eller flere betalinger fra dit kort, skal du oprette en kortindsigelse, når dit kort er spærret.

    Opret kortindsigelse

  • Ophæv egen kortspærring

    Hvis du selv har spærret et af dine kort i Netbank eller Mobilbank, fordi du fx troede, at du havde fået smidt kortet væk, har du mulighed for selv at aktivere kortet igen senest 14 dage efter, du spærrede det. 

    Du kan dog ikke aktivere et kort, som er blevet spærret af fx Nets eller sparekassen, eller som er blevet spærret, fordi du har tastet din pin-kode forkert 3 gange. 

    Funktionen er tilgængelig samme sted, som du spærrede dit kort, i kortoversigten i Netbank og Mobilbank. 

  • Opret kortindsigelse

    Har du fået misbrugt dit kort, eller vil du gøre indsigelse mod en eller flere betalinger fra dit kort, skal du oprette en kortindsigelse, når dit kort er spærret.

    Opret kortindsigelse

  • Spær Netbank, Mobilbank eller NemID

    Er der nogen, der har fået adgang til din Netbank eller Mobilbank – ved at du eksempelvis har mistet din mobil eller NemID – skal du straks spærre for adgangen.

    Spær Netbank, Mobilbank eller NemID