Logo
Spær dit kort

Spær dit kort

Har du fået stjålet dit kort, eller er der en anden, der kender din pinkode? Så skal du spærre dit kort, så du undgår misbrug. Læs mere her hvad du skal gøre.

Du kan til enhver tid selv spærre dit kort via Mobilbank. Inden for sparekassens åbningstid kan du desuden ringe til os, så spærrer vi kortet for dig, og ellers kan du ringe til Nets, hvis du skal have spærret kortet uden for vores åbningstid.

Hvornår skal jeg spærre mit kort?

Oplever du en af nedenstående situationer, bør du spærre dit kort så hurtigt som muligt.

  • Du har mistet dit kort.
  • Andre har fået kendskab til din pinkode
  • Du har mistanke om, at dit kort er blevet kopieret eller kan blive misbrugt.

Spær kortet inden for sparekassens åbningstid

Spær kortet uden for sparekassens åbningstid

Ring til Nets 24 timers service

  • Skal du spærre et Visa/Dankort, ring på telefon 44 89 29 29
  • Skal du spærre et MasterCard. ring på telefon 44 89 27 50

Har du fortrudt en kortspærring?

Hvis du selv har spærret et kort i din Netbank eller Mobilbank, har du mulighed for at genaktivere kortet senest 14 dage efter, du spærrede det. Vær dog opmærksom på, at du kun kan genaktivere et kort, hvis du selv aktivt har spærret det. 

Kontakt politiet

Er dit kort blevet stjålet, skal du - udover at spærre kortet - også kontakte politiet.

Vil du oprette en indsigelse?

Har du fået misbrugt dit kort, har du ikke fået leveret en bestilt vare, eller er der blevet trukket et større beløb end aftalt fra dit kort, kan du oprette en indsigelse. 

Læs mere og opret kortindsigelse