Logo
Legitimation erhvervskunder

Sådan legitimerer du dig som erhvervskunde

Vi beder alle vores erhvervskunder - nuværende som nye - om at aflevere legitimation og dokumentation.

Sparekassen er - som alle andre pengeinstitutter - underlagt reglerne i "Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme". Også kendt som hvidvaskloven.

Vi skal derfor kunne dokumentere, at vi kender alle vores kunders identitet og forretninger med os – uanset hvor længe din virksomhed eller forening har været kunde i sparekassen.

Hvad betyder det?

Det betyder, at vi beder alle vores kunder om at aflevere legitimation og en række dokumenter. Selvom du har været kunde hos os længe, kan du blive bedt om at aflevere legitimation og dokumentation, så vi kan opfylde lovkravet.

Det skal vi bruge

Alt afhængig af virksomhedsform er det forskelligt, hvad vi skal bruge af dokumentation og legitimation. Klik nedenfor, og få et overblik.

Sådan gør I

Når I ved, hvad I skal aflevere af legitimation og dokumentation, kan I benytte jer af nedenstående muligheder:

DIGITALT
Send en sikker mail via e-Boks eller din Netbank Erhverv, hvor I vedhæfter oplysningerne. På grund af sikkerheden bør I ikke sende oplysningerne via almindelig mail.

LOKALT
Kig forbi den lokale filial eller en af de fire erhvervscentre, så tager vi en kopi og sørger for resten.

Spørgsmål?

Har I spørgsmål, er I naturligvis altid velkomne til at kontakte jeres rådgiver.

Læs mere i Finansrådets folder "Derfor spørger banken om ID – og alt muligt andet"