Mobilbank

Med Mobilbank kan du få overblik over og styre din økonomi, ligegyldig hvor du er.

Ny Mobilbank i nyt og overskueligt design

Nyt design samme funktioner

Den nye Mobilbank indeholder alle de kendte funktioner i et nyt design. Der er også blevet plads til flere nye muligheder, som kan gøre det let for dig at klare din daglige økonomi.

  • Personlig forside, som giver et hurtigt overblik.
  • Du kan skrive til os direkte i app’en.
  • Scan dine indbetalingskort med dit kamera.
  • Ny indbakke, der samler dine beskeder og dokumenter fra sparekassen.
  • Forbedret investeringsoverblik.
  • Administrer dine betalingskort.
  • Kontobevægelser kategoriseres, så du nemt kan følge dit forbrug.
  • Overblik over din pensionsopsparing.
  • Mulighed for at vælge engelsk som sprog.

Hent den nye Mobilbank

  1. Download app'en via linket nedenfor, eller søg på "Sparekassen Sjælland-Fyn" i App Store og Google Play.
  2. Følg vejledningen i app'en.
  3. Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så kontakt Hotline eller se vores spørgsmål og svar sektion længere nede på siden.

Apple-ikon
 
Android-ikon
 

Spørgsmål og svar om din Mobilbank

Herunder har vi samlet en række spørgsmål og svar om Mobilbank, så du kan få endnu mere glæde af din Mobilbank. Kan du ikke finde svaret på dit spørgsmål herunder, så er du velkommen til at kontakte Hotline.


Hvordan får jeg Mobilbank?

Er du er tilmeldt selvbetjening og Netbank i Sparekassen Sjælland-Fyn har du automatisk adgang til Mobilbank. Du skal blot hente app'en "Sparekassen Sjælland-Fyn" fra App Store eller Google Play.

Når du har hentet app'en, skal du logge på med NemID og følge anvisningerne til opsætning.

Mobilbanken er åben hele døgnet undtagen mellem kl. 03 – 05 om natten (natten til søndag er der lukket fra kl. 02 – 06).

Krav til din telefon

App'en virker på iOS 12 eller nyere og Android 7 eller nyere.

Du kan af sikkerhedsmæssige årsager ikke bruge app'en på en jailbroken eller rooted telefon.

Hent app'en i App Store eller Google Play

  • Apple-ikon
     
    Android-ikon

Hvordan logger jeg på og af Mobilbank?

Du logger på Mobilbank med den adgangskode, du har defineret ved dit første login. Du kan også vælge at bruge Touch ID eller Face ID.

App'en er sat til, at du automatisk bliver logget af efter 5 min., hvis du ikke er aktiv.
Du kan også vælge selv at logge dig af. Det gør du ved at vælge ’Menu’ og herefter ’Log af’ nederst i højre hjørne.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min kode – eller vil ændre den?

Hvis du har glemt din kode eller ønsker at ændre den, skal du først logge på med NemID.

Det gør du fra forsiden, hvor du normalt skriver din kode i mobilbanken. Her trykker du på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne. Du kan herefter logge på med NemID og oprette en ny kode.

Kan vi være flere brugere på den samme app?

I kan godt være flere brugere, der anvender app'en på den samme telefon eller tablet.

  1. Start på forsiden, hvor koden til mobilbanken normalt skal indtastes.
  2. Tryk i stedet på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne og log på med NemID.

    Vær opmærksom på, at hver gang du skal logge på med NemID, skal du skrive din kode to gange.

Hvordan kan jeg overføre penge og betale regninger?

Du kan overføre penge og betale regninger direkte fra ’Til dig’-siden.

  1. Vælg ’Overfør og betal’, og skriv det beløb, du ønsker at overføre.
  2. Vælg evt. en anden Fra-konto, ved at trykke på den Fra-konto, der vises.
  3. Tryk på ’Vælg modtager’.
    Her får du mulighed for at vælge, om du vil overføre til en af dine egne konti, til en anden konto eller betale en regning.
Du kan også starte en overførsel fra listen over kontobevægelser. Tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne og vælg ’Overfør og betal’.

Hvordan scanner jeg en regning?

Sådan slipper du for at taste alle oplysningerne på din regning/indbetalingskort med mobilbankens scanningsfunktion.

  1. Vælg ’Overfør og betal’ og skriv det beløb, du skal betale.
  2. Tryk på ’Vælg modtager’ og vælg herefter ’Betal regning’
  3. I midten trykker du på ’Scan regning’.
  4. Dit kamera er nu aktivt (Første gang skal du give Mobilbank adgang til dit kamera).
  5. Hold kamerafeltet hen over den nederste linje på indbetalingskortet.
  6. Indbetalingskortet bliver automatisk scannet. 
  7. Godkend betalingen.

Hvordan kan jeg få hjælp til min Mobilbank?

Du kan altid få hjælp, hvis du har spørgsmål eller oplever fejl i app'en. 

  • Ring til Hotline på tlf. 59 48 10 40 på hverdage mellem kl. 08.00 og 19.00. 
  • Skriv til hotline@spks.dk eller brug feedback-funktionen i din Mobilbank.
  • Ring eller skriv til din rådgiver. Du finder kontaktinformationerne nederst på siden ’Til dig’.