Mobilbank

Med Mobilbank kan du få overblik over og styre din økonomi, ligegyldig hvor du er.

Ny Mobilbank i nyt og overskueligt design

Nyt design samme funktioner

Den nye Mobilbank app indeholder alle de kendte funktioner i et nyt design. Der er også blevet plads til flere nye muligheder, som kan gøre det let for dig at klare din daglige økonomi.

  • Personlig forside, som giver et hurtigt overblik.
  • Du kan skrive til os direkte i app’en.
  • Scan dine indbetalingskort med dit kamera.
  • Ny indbakke, der samler dine beskeder og dokumenter fra sparekassen.
  • Forbedret investeringsoverblik.
  • Administrer dine betalingskort.
  • Kontobevægelser kategoriseres, så du nemt kan følge dit forbrug.
  • Overblik over din pensionsopsparing.
  • Mulighed for at vælge engelsk som sprog.

Hent den nye Mobilbank

  1. Download app'en via linket nedenfor, eller søg på "Sparekassen Sjælland-Fyn" i App Store og Google Play.
  2. Følg vejledningen i app'en.
  3. Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så kontakt Hotline eller se vores spørgsmål og svar sektion længere nede på siden.

Apple-ikon
 
Android-ikon
 

Spørgsmål og svar om din Mobilbank

Herunder har vi samlet en række spørgsmål og svar om Mobilbank, så du kan få endnu mere glæde af din mobile bank. Kan du ikke finde svaret på dit spørgsmål herunder, så er du velkommen til at kontakte Hotline.


Hvordan får jeg Mobilbank?

Er du er tilmeldt selvbetjening og Netbank i Sparekassen Sjælland-Fyn har du automatisk adgang til Mobilbank. Du skal blot hente app'en "Sparekassen Sjælland-Fyn" fra App Store eller Google Play.

Når du har hentet app'en, skal du logge på med NemID og følge anvisningerne til opsætning.

Mobilbanken er åben hele døgnet undtagen mellem kl. 03 – 05 om natten (natten til søndag er der lukket fra kl. 02 – 06).

Krav til din telefon

App'en virker på iOS 12,5 eller nyere og Android 8 eller nyere.

Du kan af sikkerhedsmæssige årsager ikke bruge app'en på en jailbroken eller rooted telefon.

Hent app'en i App Store eller Google Play

  • Apple-ikon
     
    Android-ikon

Hvordan logger jeg på og af Mobilbank?

Du logger på Mobilbank med den adgangskode / mobilkode, du selv har defineret ved dit første login. Du kan også vælge at bruge Touch ID eller Face ID.

App'en er sat til, at du automatisk bliver logget af efter 5 min., hvis du ikke er aktiv.
Du kan også vælge selv at logge dig af. Det gør du ved at vælge ’Menu’ og herefter ’Log af’ nederst i højre hjørne.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min kode – eller vil ændre den?

Hvis du har glemt din mobilkode eller ønsker at ændre den, skal du logge på med NemID igen og lave en ny.

Det gør du fra forsiden, hvor du normalt skriver din adgangskode i mobilbanken. Her trykker du på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne. Du kan herefter logge på med NemID og oprette en ny kode til Mobilbank.

Kan vi være flere brugere på den samme app?

I kan godt være flere brugere, der anvender app'en på den samme telefon eller tablet.

  1. Start på forsiden, hvor koden til mobilbanken normalt skal indtastes.
  2. Tryk i stedet på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne og log på med NemID.

    Vær opmærksom på, at hver gang du skal logge på med NemID, skal du skrive din kode to gange.

Hvordan kan jeg overføre penge og betale regninger?

Du kan overføre penge og betale regninger direkte fra ’Til dig’-siden.

  1. Vælg ’Overfør og betal’, og skriv det beløb, du ønsker at overføre.
  2. Vælg evt. en anden Fra-konto, ved at trykke på den Fra-konto, der vises.
  3. Tryk på ’Vælg modtager’.
    Her får du mulighed for at vælge, om du vil overføre til en af dine egne konti, til en anden konto eller betale en regning.
  4. Som udgangspunkt vælger den overførsel 'i dag',  hvor pengene er hos den eksterne modtager i morgen. Ønsker du at ændre, kan du klikke på datofeltet og vælge ny dato eller klikke feltet 'Overfør med det samme', hvis du vil lave en straksoverførsel. Klik på OK for at bekræfte dine valg
  5. Ønsker du at ændre tekst til dit egen konto eller besked til modtager. Klikker du på Tekst/besked og ændrer i de ønskede tekster. Husk at trykke Gem, når du er færdig.
  6. Klik på 'Fortsæt' for at gennemføre og godkende din betaling med adgangskode.
Du kan også starte en overførsel fra listen over kontobevægelser. Tryk på de tre prikker i øverste højre hjørne og vælg ’Overfør og betal’.
  • Vælg beløb og modtager
  • Tilret betalingen
  • vælg evt. betalingsdato og om det skal være en straksoverførsel
  • ændre tekst til modtager

Kan jeg skifte sprog i Mobilbank

Ja, Mobilbank er både tilgængelig på dansk og engelsk

Du kan ændre sproget fra Dansk Mobilbank til Engelsk Mobilbank, efter du er logget ind første gang.

  1. Vælg "Indstillinger" i menuen
  2. Under indstillinger klikker du på sprog og vælger det ønskede sprog
  3. Mobilbanken ændrer sprog med det samme.

Du kan vælge mellem Dansk Mobilbank og Engelsk Mobilbank via indstillinger i menuen.

  • skift fra dansk mobilbank til engelsk via menuen

Hvordan scanner jeg en regning?

Sådan slipper du for at taste alle oplysningerne på din regning/indbetalingskort med mobilbankens scanningsfunktion.

  1. Vælg ’Overfør og betal’ og skriv det beløb, du skal betale.
  2. Tryk på ’Vælg modtager’ og vælg herefter ’Betal regning’
  3. I midten trykker du på ’Scan regning’.
  4. Dit kamera er nu aktivt (Første gang skal du give Mobilbank adgang til dit kamera).
  5. Hold kamerafeltet hen over den nederste linje på indbetalingskortet.
  6. Indbetalingskortet bliver automatisk scannet. 
  7. Godkend betalingen.

Hvorfor kan jeg ikke fortsætte med den gamle Mobilbank?

Der skal ikke være nogen tvivl om, at vi også har været glade for den gamle Mobilbank. Tiden er dog ved at være løbet fra den teknologi, som den er bygget på, og derfor også vores muligheder for at udvikle nye funktioner, du som kunde kan få gavn af.

Derudover er der en række funktioner, som du i dag kun kan benytte dig af via vores Netbank (fx udenlandske overførsler og budgetfunktioner). Med den nye Mobilbank flytter vi løbende de funktioner over i Mobilbanken, så du ikke behøver tilgå to forskellige ”systemer”, ligesom vi har en række forbedringer og nye funktioner på vej i den nye Mobilbank.


Sidst men ikke mindst, er der også kommet nogle nye EU-regler for offentlige digitale løsninger, som vi selvfølgelig gerne vil leve op til – og det kan vi med den nye Mobilbank.

Hvordan kan jeg få hjælp til min Mobilbank?

Du kan altid få hjælp, hvis du har spørgsmål eller oplever fejl i app'en. 

  • Ring til Hotline på tlf. 59 48 10 40 på hverdage mellem kl. 08.00 og 19.00. 
  • Skriv til hotline@spks.dk eller brug feedback-funktionen i din Mobilbank.
  • Ring eller skriv til din rådgiver. Du finder kontaktinformationerne nederst på siden ’Til dig’.