Aktivér dit kort

Tab 1

Sådan aktiverer du dit kort

Har du fået et nyt kort, der skal aktiveres? Se, hvordan du gør.

Aktivér kortet i Netbank
Log på Netbank, vælg 'aktivér kortet' i beskedboksen i højre side, når du er logget på. 

Aktivér kortet via telefonen
Ring til 44 89 73 50

  • Tast kortnummeret (16 cifre på kortets forside), afslut med #
  • Tast 0 samt de sidste 4 cifre i dit cpr. nummer (i alt fem cifre), afslut med #

Aktivér den kontaktløse funktion
Første gang du sætter kortet i en kortterminal og taster din pinkode, bliver den kontaktløse funktion i kortet aktiveret. Herefter kan kortet bruges kontaktløst.

Husk

  • at kontrollere, at brevet med dit kort ikke bærer præg af at have været åbnet
  • at kontrollere, om oplysningerne på dit nye kort er korrekte
  • at underskrive kortet på bagsiden med kuglepen eller permanent blæk
  • at opdatere dit kortnummer og udløbsdato, hvis du er tilmeldt Brobizz, tidsskriftsabonnementer, mobilabonnementer, iTunes m.m.
  • at tilmelde dig MasterCard Secure Code på www.nets.eu/sikkernethandel for sikker handel på internettet

Kontakt os
Mistænker du, at brevet med dit nye kort har været åbnet, eller er oplysningerne på kortet ikke korrekte, skal du kontakte os, inden du aktiverer kortet. 

Kortbestemmelser
Når du aktiverer dit kort, accepterer du samtidig at have læst vores kortbestemmelser

Spær dit kort

Tab 1

Spær dit kort

Har du fået stjålet dit kort, eller er der en anden, der kender din pinkode? Så skal du spærre dit kort, så du undgår misbrug.

Hvornår skal jeg spærre mit kort?
Oplever du en af nedenstående situationer, bør du spærre dit kort så hurtigt som muligt.

  • Du har mistet dit kort.
  • Andre har fået kendskab til din pinkode
  • Du har mistanke om, at dit kort er blevet kopieret eller kan blive misbrugt.


Spær kortet inden for sparekassens åbningstid

Spær kortet uden for sparekassens åbningstid
Ring til Nets 24 timers service

  • Skal du spærre et Visa/Dankort, ring på telefon 44 89 29 29  
  • Skal du spærre et MasterCard. ring på telefon 44 89 27 50

Kontakt politiet
Er dit kort blevet stjålet, skal du - udover at spærre kortet - også kontakte politiet.

Indsigelse mod køb, du ikke har foretaget
Vil du gøre indsigelse mod køb via dit kort, du ikke selv har foretaget, skal du kontakte sparekassen hurtigst muligt. Du kan læse mere om indsigelse via nedenstående links:

Spær Netbank, Mobilbank eller NemID

Tab 1

Sådan spærrer du din Netbank, Mobilbank eller dit NemID

Er der nogen, der har fået adgang til en af dine selvbetjeningsløsninger, har du mistet eksempelvis din mobil eller dit NemID, så anbefaler vi, at du spærrer den pågældende adgang.

Inden for åbningstid
Inden for åbningstid kan du kontakte sparekassen på vores hovednummer, kontakte din lokale filial eller sparekassens hotline.

  • Ring til sparekassen på telefon 59 48 11 11 mandage til fredage fra kl. 10-16 (torsdag desuden fra kl. 16-18).
  • Ring til hotline på telefon 59 48 10 40 mandage til fredag fra kl. 8-19.
  • Find kontaktoplysninger til din lokale filial.

Uden for åbningstid
Ring til spærreservice på telefon 75 94 50 93. Spærreservice har åbent 24 timer i døgnet.