For at øge sikkerheden i din Netbank og Mobilbank, vil vi fremover i nogle tilfælde bede dig om at indtaste en SMS-kode, når du laver betalinger. Du vil også få besked i Netbanken eller Mobilbanken, som nøjagtigt beskriver, hvad du skal gøre.
Har vi dit mobilnummer?
Har du ikke registreret dit mobilnummer i Netbanken eller Mobilbanken, vil betalingen blive manuelt behandlet af sparekassen, før den bliver gennemført. For at sikre, at dine betalinger bliver ekspederet hurtigst muligt, anbefaler vi dig derfor, at oplyse dit mobilnummer i indstillingerne/tandhjulet i din Netbank eller Mobilbank. Er du erhvervsbrugere skal du vælge "brugeroplysninger” Netbanken.
Hvad sker der hvis mit mobilnummer ikke er registreret?
Betalingen bliver holdt tilbage af sparekassen, indtil vi har vurderet, at det ikke er en hacker, som har foretaget betalingen. Mener sparekassen, at betalingen virker mistænkelig, afvises betalingen.
Vi bestræber os på, at behandle din betaling samme dag. Hvis din betaling er indtastet uden for sparekassens åbningstid, vil den først blive ekspederet på førstkommende hverdag.
Jeg har lavet en betaling, som kræver SMS-kode, men har ikke mobiltelefonen ved mig, hvad gør jeg?
Du kan kontakte hotline/support, som kan behandle betalingen for dig. Hotline/support kan kontaktes mandag-fredag 08.00 – 19.00. Hotline/support holder dog lukket på helligdage, grundlovsdag og fredagen efter Kristi himmelfartsdag.