SMS-kode til udvalgte betalinger

For at øge sikkerheden i din Netbank og Mobilbank, vil vi fremover i nogle tilfælde bede dig om at indtaste en SMS-kode, når du laver betalinger. Du vil også få besked i Netbanken eller Mobilbanken, som nøjagtigt beskriver, hvad du skal gøre. 

Har vi dit mobilnummer?
Har du ikke registreret dit mobilnummer i Netbanken eller Mobilbanken, vil betalingen blive manuelt behandlet af sparekassen, før den bliver gennemført. For at sikre, at dine betalinger bliver ekspederet hurtigst muligt, anbefaler vi dig derfor, at oplyse dit mobilnummer i indstillingerne/tandhjulet i din Netbank eller Mobilbank. Er du erhvervsbrugere skal du vælge "brugeroplysninger” Netbanken.

Hvad sker der hvis mit mobilnummer ikke er registreret? 
Betalingen bliver holdt tilbage af sparekassen, indtil vi har vurderet, at det ikke er en hacker, som har foretaget betalingen. Mener sparekassen, at betalingen virker mistænkelig, afvises betalingen. 

Vi bestræber os på, at behandle din betaling samme dag. Hvis din betaling er indtastet uden for sparekassens åbningstid, vil den først blive ekspederet på førstkommende hverdag.

Jeg har lavet en betaling, som kræver SMS-kode, men har ikke mobiltelefonen ved mig, hvad gør jeg?
Du kan kontakte hotline/support, som kan behandle betalingen for dig. Hotline/support kan kontaktes mandag-fredag 08.00 – 19.00. Hotline/support holder dog lukket på helligdage, grundlovsdag og fredagen efter Kristi himmelfartsdag.

Jeg har slettet SMS’en, hvad gør jeg nu? 
Du kan få gensendt en SMS kode ved at finde betalingen i din Netbank eller Mobilbank:

I Netbank Erhverv kan du se dine betalinger under ”Betalinger”, Betalingsoversigt. Tryk på fluebenet i højre side. Tryk på ”Har du ikke modtaget SMS kode?” og følg vejledningen på skærmen.

I Netbank privat kan du se dine kommende betalinger under menupunktet ”Betal og overfør”. Tryk på ”Indtast SMS” i højre side. Tryk på ”Har du ikke modtaget SMS kode?” og følg vejledningen på skærmen.

I Mobilbanken skal du gå til "Kontobevægelser" og vælge posteringsdeltaljer. Her får du mulighed for at indtaste din SMS-kode.

Hvor kan jeg se betalingen og se, hvad der sker med den?
I Netbank Erhverv kan du se dine betalinger under ”Betalinger”, Betalingsoversigt. 
I Netbank privat kan du se dine kommende betalinger under menupunktet ”Betal og overfør”.

Afventer betalingen en SMS-kode, vil betalingen have status ”Afventer SMS-kode”. 

Kan man bruge sit udenlandske mobilnummer til at modtage SMS-koden?
Ja, det kan man godt. I stedet for et dansk mobilnummer, skal du så oplyse os dit udenlandske mobilnummer under Administration i Netbanken.

Hvad koster det at modtage en SMS-kode?
Det er gratis

Betaling udtaget til stikprøvekontrol

Vi forsøger løbende at forøge sikkerheden i Netbanken og Mobilbanken. Derfor er din betaling udtaget til kontrol, men vi behandler din betaling så hurtigt som muligt.

Hvornår bliver betalingen gennemført?
Vi bestræber os på, at behandle din betaling samme dag. 

Hvis din betaling er indtastet uden for bankens normale åbningstid, kan du risikere, at den først bliver ekspederet på førstkommende hverdag. 

Du kan følge status på betalingen i din Netbank under ”Kommende betalinger” og "Kontobevægelser" i din Mobilbank.

Kan behandlingen gå hurtigere?
Hvis du vil undgå ekspeditionstiden en anden gang, så kan du selv lave den manuelle kontrol. 

Det kræver blot, at du registrerer dit mobilnummer i Netbanken eller Mobilbanken under dine kontakt- og brugeroplysninger.