Digital underskrift af dokumenter

Med digital underskrift kan du nemt, hurtigt og sikkert underskrive dokumenter fra sparekassen. Du finder en vejledning længere nede på siden.

Underskriv dokumenter digitalt

Med Digital Signering kan du nemt og hurtigt underskrive dokumenter fra sparekassen, når og hvor det passer dig. 

Du skal bruge din private NemID eller MitID adgang, når du skal underskrive dokumenter digitalt. 

Gå direkte til Digital Signering her

Vejledning til digital underskrift af dokumenter

Sådan underskriver du digitalt dokumenter fra sparekassen

1. Du modtager besked om, at der ligger dokumenter klar til underskrift

Når vi har klargjort dokumenter til dig, som skal du skal underskrive, modtager du en mail fra os med et link til Digital Signering.

Så du ikke bliver i tvivl, om der er tale om en spam- eller phishingmail (forsøg på svindel), kan du nedenfor se, hvordan mailen, du modtager fra os, ser ud:

Mail fra sparekassen:
EMNE: Dine dokumenter er klar til at blive underskrevet

Kære X

Vi har som aftalt gjort dine dokumenter klar, som du skal underskrive digitalt via Digital Signering.

Du skal logge på Digital Signering via ”Log på”-knappen øverst i højre hjørne på sparekassens hjemmeside www.spks.dk med dit NemID/MitID.

Klik på ”Videre til underskriftspakker”, hvor du kan se de dokumenter, som ligger klar til at blive underskrevet.

Har du brug for hjælp? Se vejledningen på vores hjemmeside www.spks.dk/digital-underskrift.

Venlig hilsen
Sparekassen Sjælland-Fyn

www.spks.dk/persondata kan du læse, hvordan vi behandler dine oplysninger.

2. Tilgå Digital Signering


Du logger på Digital Signering via ”Log på”-knappen øverst i højre hjørne her på sparekassens hjemmeside, eller ved at klikke på dette link: Digital Signering

Log dernæst på med dit MitID eller NemID.

Første gang du logger på, skal du desuden indtaste dit cpr.nr.:

Boks til at bekræfte cpr-nr

Login med MitID

Når du er logget ind, kan du se et overblik over de dokumentpakker, der er klar til at blive underskrevet.

3. Læs og underskriv dine dokumenter

Du kan nu se, at der ligger en underskriftspakke fra sparekassen klar til dig.

Klik dernæst på ”Videre til dokumentpakke”.

Underskriv dine dokumenter

Hvorefter du kan se de enkelte dokumenter i pakken.

Læs og gennemgå dernæst hvert af dokumenterne i pakken, så du ved, hvad du skal til at skrive
under på.

Når du har gennemgået alle dokumenter, vælger du “Videre til underskrift”.

Eksempel på underskriftspakke

Herefter skal du underskrive dokumentet/dokumentpakken digitalt med dit MitID/NemID.

Hvis du ikke vil underskrive dokumenterne, kan du efter hvert dokument afvise at underskrive. Hvis du afviser, er det hele underskriftspakken, du afviser.

Når du har underskrevet dokumentet/dokumentpakken digitalt, modtager du en bekræftelse på at underskriften er modtaget (Tak for din underskrift).

Dokumentet/dokumenterne sendes dernæst til dit eArkiv. Hvis der er flere, som skal
underskrive dokumentet/dokumenterne, sker det først, når alle har underskrevet.

Hvis du har flere dokumentpakker, der afventer din underskrift, kan du fortsætte til dem.

Tak for din underskrift