Har vi bedt om din legitimation?

Vi beder alle vores kunder aflevere legitimation til os. Typisk ved at vi får en kopi af dit gule sundhedskort samt af dit pas, kørekort eller din dåbsattest. 

Sådan gør du
Er du, eller er du ved at blive, privatkunde i sparekassen, kan du nemt og hurtigt aflevere eller indsende legitimation til os på følgende måder:

DIGITALT
Send din legitimation til os via en sikker mail. Du kan bruge Netbank eller Mobilbank, hvis du allerede er kunde i sparekassen, og ellers kan du benytte e-Boks til at sende sikker post. Du kan læse mere om, hvordan du gør, via linket nedenfor.   

Send sikker mail via Netbank, Mobilbank eller e-Boks

LOKALT
Medbring dit sundhedskort samt kørekort, pas eller dåbsattest, og kig forbi din filial. Så tager vi en kopi og sørger for resten.

Find filial

Særligt for virksomheder og foreninger
Er du erhvervskunde i sparekassen, beder vi dig kontakte jeres rådgiver eller lokale filial, der kan fortælle, hvad vi skal bruge af dokumentation og legitimation. 

Hvorfor skal vi bruge legitimation?
Sparekassen er som alle andre pengeinstitutter underlagt reglerne i "Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme". Også kendt som hvidvask-loven. 

Vi skal derfor kunne dokumentere, at vi kender alle vores kunders identitet og forretninger med os – uanset hvor længe, du har været kunde i sparekassen. 

Se andre vejledninger til at sende oplysninger til os

Læs om sparekassens behandling af persondata