Spørgsmål og svar om Mobilbanken

Installation og krav

Kan min telefon køre Mobilbank?
Din telefon kan køre Mobilbank, hvis den har et af følgende styresystemer:
Android: Skal min. være version 4.0.3+
iPhone/IOS: Skal min. være version 9.0+

Hvordan henter jeg Mobilbanken?
Søg efter Sparekassen Sjælland-Fyn i App Store/Google Play.

Hvordan aktiverer jeg min Mobilbank?
For at bruge Mobilbanken skal du tilmelde dig i Netbanken. Her vælger du profil-ikonet i øverste højre hjørne. Herefter vælger du Mobilbank under Aftaler og mobil.  

Pris og datatrafik

Hvad koster det?
Mobilbanken er en del af dit Netbank abonnement og koster derfor ikke ekstra. Du betaler dog for datatrafik på telefonen, så tjek priserne hos dit teleselskab.

Log ind/log af

Hvordan logger jeg på?
Mobilbanken beder selv om din bruger-id og mobilkode, hvis den funktion, du vil bruge, kræver det. Du bliver automatisk logget af Mobilbanken, hvis du lukker app'en. Du kan selv ændre dette under indstillinger i Mobilbanken.

Skal jeg bruge min NemID?
Ja, du skal godkende betalingerne du har lavet med din NemID. Du kan både bruge nøglekort og nøgleviser.

Er Mobilbanken sikker?
Det er sikkert at bruge Mobilbanken. Du skal bare huske ikke at vise din kode til nogen. Har du mistanke om, at din mobilkode er blevet afluret, så skift koden i Netbanken, og kontakt os med det samme.

Hvordan logger jeg af?
Du logger af Mobilbanken ved at gå ud af Mobilbank-app’en på din mobiltelefon. Hvis du glemmer at gå ud af app’en, så bliver du automatisk logget af – senest efter 10 min. Det kan du selv sætte op under indstillinger i Mobilbanken.

Hvad er min mobilkode?
Du kan se din mobilkode i din Netbank. Følg vejledningen for "Hvordan aktiverer jeg min Mobilbank?"

For at se mobilkoden skal du være tilmeldt Mobilbanken.

Jeg har glemt min mobilkode. Hvad gør jeg?
Gå ind under profil-ikonet i øverste højre hjørne i Netbanken og vælg "Mobilbank" under Aftaler og mobil i din Netbank. Her kan du se og ændre din mobilkode.

Hvis du ønsker en ny, skal du klikke på linket "Vælg en ny kode".

Funktioner

Hvorfor kan jeg ikke se mit depot?
Du tilpasser selv depotoversigten. Vælg menupunktet "Depot" og klik på "Tilpas". Her kan du selv til- og fravælge de depoter, som du vil se på oversigten. Vi kan ikke vise mere end 100 depoter i alt.

Hvorfor kan jeg ikke se min konto?
Du tilpasser selv kontooversigten. Vælg menupunktet "Konto" og klik på "Tilpas". Her kan du selv til- og fravælge de konti, som du vil se på oversigten. Vi kan ikke vise mere end 100 konti i alt.

Hvordan giver jeg min konto et andet navn?
Vælg menupunktet "Konto" og vælg den konto, du ønsker at give et andet navn på oversigten. Når du står på kontoen, skal du klikke på "Detaljer". Du kan give din konto et nyt navn nederst på siden. Kontoen vil også ændre navn i Netbanken.

Kontakt hotline

Jeg kan ikke finde et svar, jeg kan bruge til noget!
Ring til vores hotline på 59 48 10 40, eller send en mail til hotline@spks.dk.