Netbank giver en lettere hverdag

Klar din daglige økonomi på nettet, når det passer dig.

computertastatur

Du kan for eksempel:

Tilmeld dig
Ønsker du at tilmelde dig Netbank, skal du blot udfylde tilmeldingsblanketten via Netbank (klik på "Vejledning og tilmelding" i menuen til venstre). Du kan få Netbank, fra du er fyldt 13 år.

Fuldmagt
Vil du give et familiemedlem eller en anden person fuldmagt til at bruge Netbank på dine vegne, kan du oprette en fuldmagt. 

Brug for hjælp?
Har du brug for teknisk hjælp til Netbank, kan du sende en mail eller ringe til hotline på telefon 59 48 10 40. Hotline holder åben alle hverdage fra kl. 08 til 19. 

Priser og vilkår

Læs om mobilbank

Mobilbank

Med Mobilbank kan du få overblik over og styre din økonomi, ligegyldig hvor du er.

smartphone i hånd

Har du sparekassens Mobilbank-app på din Smartphone, kan du blandt andet:

  • Få overblik over dine konti
  • Overføre penge til dig selv og andre
  • Se værdipapirer og aktier i dit depot
  • Købe og sælge værdipapirer og aktier
  • Se valutakurser
  • Se dokumenter fra sparekassen
  • Få overblik over dit forbrug - hvad bruger du flest penge på?
  • Spærre dit betalingskort
  • Finde din lokale sparekasse-filial
  • Kontakte din rådgiver

Brug for hjælp?
Har du spørgsmål til Mobilbank, er du velkommen til at kontakte din rådgiver, sende en mail eller ringe til Hotline.

Få Mobilbank

  1. Tilmeld dig Mobilbank i din Netbank

    Aktivér en sekscifret mobilkode, du skal bruge sammen med dit cpr.nr. som login til dit konto- og depotoverblik.

  2. Download app'en

    Download herefter app'en fra linket herunder, eller søg på Mobilbank i App Store og Google Play.

 

Apple-ikon
 
Android-ikon
 

Fra Swipp til MobilePay

Betalingsløsningen Swipp lukker i det nye år, og sparekassen er i stedet blevet en del af MobilePay-samarbejdet.

hænder holder mobiltelefon og logger på mobilbank

Det betyder, at du fra 1. marts ikke kan overføre eller modtage beløb via din Swipp-app. Du vil dog fortsat kunne se tidligere Swipp-posteringer i din Netbank eller Mobilbank. 

Hvad skal du gøre?
Du behøver ikke gøre noget. Har du i dag Swipp, modtager du en opsigelse af din aftale i dit eArkiv i Netbank eller Netboks, men du kan bruge Swipp frem til 28. februar 2017, præcis som du har været vant til.

Nyt stærkt partnerskab
Sparekassen er - sammen med landets øvrige danske pengeinstitutter - gået med i MobilePay-samarbejdet for at sikre vores privat- og erhvervskunder en stærk mobil betalingsløsning, der kommer til at indeholde det bedste fra Swipp og MobilePay.

Nye fordele med MobilePay
Med MobilePay har du blandt andet mulighed for at gemme dine kvitteringer og holde styr på dine medlemskaber i app'en. Handler du online, har du også mulighed for at betale med MobilePay i flere netbutikker, så du slipper for at finde kortet frem.

Har du ikke allerede MobilePay, kan du gratis downloade app’en i App Store, Google Play eller Windows Phone Store.

Mere om MobilePay
Læs mere om MobilePay på hjemmesiden, eller kontakt MobilePays kundeservice på telefon 45 14 44 47, hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål om app'en.

Få overblik via sms

Læs om vores to mobile løsninger, hvor du via sms kan følge med i, hvad der sker i din Netbank og på dine konti.

BeskedService

Tab 1

BeskedService

Få en sms eller mail hver gang, der er nyt i din Netbank.

Du kan få løbende besked, når der for eksempel bliver trukket penge fra din konto, du skal godkende et Elektronisk Indbetalingskort, der er mail fra din rådgiver eller et nyt dokument i eArkiv. Du bestemmer selv, hvilke beskeder du vil modtage, og om det skal være via mail og/eller sms. 

Sådan tilmelder du dig BeskedService:

  1. Log på din Netbank
  2. Klik på tandhjulet i øverste højre hjørne
  3. Klik på ’Indstillinger’
  4. Åbn ’Besked pr. mail og sms’
  5. Klik på ”Tilmeld” ud for den funktion, du ønsker at modtage en sms om
  6. Vælg, hvilken konto du vil holde øje med
  7. Indtast mobilnummer, hvis det ikke allerede er indtastet
  8. Tryk på ’Opret en besked’.

BeskedService er gratis for kunder med PrivatFRI. Har du ikke PrivatFRI, kan du se prisen for BeskedService i vores prisbog.

Se priser

Saldo sms

Tab 1

Saldo sms

Send en sms til 1203, og få oplyst saldoen på din konto.

Sådan gør du:

  • Sørg for, at dit mobilnummer er registreret i Netbank. 
    • Klik på tandhjul-ikonet i højre øverste hjørne. 
    • Vælg "Indstillinger" og "Personlige oplysninger"
    • Registrer dit mobilnummer, og gem oplysninger.
  • Send en sms med teksten SP SALDO <kontonavn> til 1203 (for eksempel SP SALDO løn eller SP SALDO budgetkonto

Kender du ikke dit kontonavn?
Kontonavnet fremgår af dine kontoudskrifter og af din oversigt i Netbank og Mobilbank, hvor du også selv kan navngive dine konti. Hvis du ikke angiver et kontonavn i sms'en, får du oplyst saldoen på din NEM-konto - det er typisk din almindelige lønkonto.

Pris
Udover din almindelig sms-takst, betaler du et mindre beløb pr. sms, du modtager fra 1203.