Gør brug af din rejseforsikring

Hvordan er du forsikret med dit MasterCard?
De forskellige typer Mastercard har forskellige forsikringer tilknyttet, som dækker forskellige skader i forskellige grader.

Sammenlign de forskellige korttyper
Læs forsikringsbetingelserne for dit Mastercard 

Akut hjælp på rejsen
Hvis skaden er sket, og du har brug for akut assistance, skal du straks henvende dig til:

SOS International A/S
Adresse: Nitivej 6, 2000 Frederiksberg

Telefon: (+45) 70 10 50 50 (døgnet rundt)
Telefax: (+45) 70 10 50 56

Anmeldelse af skade
Anmeldelse af skader skal ske skriftligt via anmeldelsesblanket til Privatsikring. Du henter og udfylder blanketten og sender den via mail eller almindelig post sammen med alle relevante bilag for behandling af skaden til Privatsikring A/S:

Privatsikring A/S
E-mail: rejse@privatsikring.dk
Adresse: Gammel Kongevej 60, 1790 København V

Hent skadeanmeldelsesblanket 

Hvilke bilag du skal vedlægge afhænger af skaden. Herunder kan du læse mere om, hvad du skal vedlægge de forskellige skadestyper.

 

  • Anmeldelse af afbestilling

    For at benytte din afbestillingsforsikring, skal du hurtigst muligt kontakte rejsearrangøren og få afmeldt rejsen. Hent og udfyld straks derefter skadeblanketten og send den sammen med følgende dokumentation til Privatsikring:

    • Rejsearrangørens skriftlige dokumenterede krav, vedlagt vilkårene for købet af rejsen
    • Dokumentation for afholdte udgifter til transport, leje af feriebolig, planlagte aktiviteter mv. samt dokumentation for, at disse udgifter ikke kan refunderes
    • Ubenyttede flybilletter, busbilletter eller lignende
    • Lægeerklæring og kopi af lægejournal, der udførligt beskriver behandlingsforløbet samt evt. dødsattest – kun ved akut sygdom, tilskadekomst eller dødsfald
    • Kopi af politianmeldelse – kun ved indbrud, brand eller bedrageriske handlinger
    • Kopi af rapport fra redningsselskab – kun ved væsentlig skade som følge af brand, storm, oversvømmelse eller eksplosion
  • Anmeldelse af flyforsinkelse

    Ved anmeldelse af flyforsinkelse skal du fremsende skadeanmeldelsesblanketten udfyldt, flybillet, oplysning om flynummer, afgangssted og destination, flyselskabets rapport om forsinkelse samt originale kvitteringer til Privatsikring.

  • Anmeldelse af forsinket fremmøde og indhentning af rejserute

    Efter hjemkomst indsendes skadeanmeldelse til Privatsikring. For at sikre en korrekt behandling af sagen vedlægges information om eventuel tilsvarende forsikring i andet selskab. Sikrede er forpligtet til at levere eksempelvis ubenyttede flybilletter, regninger samt rejseplan (alle i originale bilag).

  • Anmeldelse af baggageforsinkelse

    Ved anmeldelse af bagageforsinkelse skal du fremsende skadeanmeldelsesblanketten udfyldt, flybillet, flyselskabets PIR-rapport om forsinkelsen og tidspunktet for bagagens udlevering til sikrede og originale kvitteringer for afholdte udgifter til Privatsikring.

  • Anmeldelse af mistet baggage

    Efter hjemkomst indsendes udfyldt skadeanmeldelse til Privatsikring sammen med dokumentation for de mistede genstande.

    Ved anmeldelse af bortkomst af hele bagagen, tyveri af effekter fra bagagen og beskadigelse henvises til flyselskabets hjemmeside for regler for indskrevet bagage. Vær opmærksom på, at flyselskaberne har regler for, hvad der må pakkes ned i bagagen af værdigenstande, elektronisk udstyr, madvarer mm. Sammen med anmeldelsen skal flyselskabets PIR-rapport vedlægges.

    Opdages tyveri, bortkomst eller beskadigelse af bagage efter ankomst til destinationen eller hjemkomst, skal flyselskabet/lufthavnen kontaktes med henblik på at få tilsendt en bekræftelse på, at skaden er sket, mens bagagen var i flyselskabets varetægt.

  • Anmeldelse af rejseulykke

    Efter hjemkomst indsendes skadeanmeldelse til Privatsikring.

  • Anmeldelse af sygdom og hjemtransport

    I tilfælde af skade skal underretning straks ske til SOS International. Efter hjemkomst ind-sendes udfyldt skadeanmeldelse til Privatsikring sammen med dokumentation for ekstraudgifter, lægeerklæring fra den behandlende læge på rejsen samt øvrig information, som er relevant for behandling af skaden.

  • Anmeldelse af sygeledsagelse

    I tilfælde af skade skal underretning straks ske til SOS International, som afgør, om og hvordan sygeledsagelse kan foretages.

    Efter hjemkomst indsendes udfyldt skadeanmeldelse til Privatsikring sammen med dokumen-tation for ekstraudgifter, lægeerklæring fra den behandlende læge på stedet samt øvrig information, som er relevant for behandling af skaden.

  • Anmeldelse af rejseafbrydelse

    I tilfælde af skade skal underretning straks ske til SOS International, som afgør, om og hvordan hjemrejse kan foretages.

    Efter hjemkomst indsendes udfyldt skadeanmeldelse til Privatsikring sammen med dokumentation for hjemkaldelsen samt for ekstra rejseudgifter.

    • Ved hospitalsindlæggelse eller dødsfald indsendes kopi af lægejournal, der udførligt beskriver behandlingsforløbet samt evt. dødsattest.
    • Ved indbrud, brand eller bedrageriske handlinger indsendes en politirapport som dokumentation.
    • Ved væsentlig skade som følge af brand, storm, eksplosion eller oversvømmelse ind-sendes dokumentation for skaden og dennes omfang, f.eks. i form af rapport fra redningsselskab.
  • Anmeldelse af tilkaldelse

    I tilfælde af skade skal underretning straks ske til SOS International, som afgør, om og hvordan pårørende kan tilkaldes.

    Efter hjemkomst indsendes udfyldt skadeanmeldelse sammen med dokumentation for rejseudgifter, ophold mv. til Privatsikring.

  • Anmeldelse af overfald

    Efter hjemkomst indsendes udfyldt skadeanmeldelse til Privatsikring sammen med politirapport. Sikrede må sandsynliggøre, at skaden er dækningsberettiget, f.eks. i form af vidneudsagn, skadestuerapport eller lignende.

  • Anmeldelse af erstatningsdøgn

    Skaden anmeldes til Privatsikring efter hjemkomsten. Erstatningspligten er betinget af, at sikrede selv fremskaffer lægeerklæring indeholdende diagnose samt oplysning om varigheden af sengeleje/lægeordineret ro og hvile i og omkring ferieboligen.

    Ved rejseafbrydelse er det en betingelse, at Privatsikring får tilsendt acceptabel dokumentation, hvis Privatsikrings læge ikke på forhånd har godkendt hjemtransporten/hjemrejsen.

    Lægeerklæring og dokumentation for afholdte udgifter indsendes til Privatsikring.

  • Anmeldelse af forlænget produktforsikring

    Den forlængede produktforsikring dækker funktionsfejl opstået som indefra kommende skader. Du skal have købt produktet på kortet før forsikringen dækker, og den dækker kun produkter købt i Danmark.

    Til brug for anmeldelse af forlænget produktforsikring skal du bruge nedenstående blanket.

    Hent blanket til forlænget produktforsikring

Mulighed for tilkøb af forsikringer

Du kan forlænge din rejseforsikring og forhøje afbestillingssummen, hvis du har behov for det.

Vi har i samarbejde med Privatsikring udarbejdet en elektronisk løsning, hvor du på egen hånd kan bestille og betale udvidelse af eksisterende dækninger.

Du skal blot vælge korttype, antal personer, rejseperiode og rejsens pris. Herefter beregnes prisen, og du bekræfter og betaler online for udvidelsen direkte til Privatsikring. Efterfølgende modtager du en e-mail med en bekræftelse af købet.

Gå til bestillingssiden

MasterCard Standard MasterCard Guld MasterCard Platinum
Pris pr. person pr. ekstra dag ej muligt ca. 21 kr. ca. 26 kr.
Pris pr. 1.000 kr. som afbestillingsforsikringen ønskes forhøjet med ca. 40 kr. ca. 40 kr. ca. 40 kr.

Privatsikrings priser pr. 1. juni 2016

Spørgsmål til forsikringerne

Hvis du har spørgsmål til forsikringerne, er du velkommen til at kontakte din rådgiver i Sparekassen Sjælland.

Kontakt din rådgiver eller lokale filial

SOS International og Privatsikring besvarer ikke spørgsmål.