Logo
Når en af dine nærmeste dør

Når en af dine nærmeste dør

Vi hjælper dig med at få overblikket, når en af dine nærmeste dør.

Et dødsfald medfører mange uafklarede spørgsmål, og der er meget at tage stilling til i forbindelse med blandt andet økonomi og arv.

Hvad sker der med betaling af regninger, pension m.m., og hvad skal du som pårørende forholde dig til?

Hvis du har brug for at sende oplysninger til os, kan du finde du information om, hvordan du gør, nederst på siden.

Send os oplysninger, eller vælg handling

Har du spørgsmål?

Vi har samlet en række oftest stillede spørgsmål om, hvad der sker fra sparekassen bliver informeret om et dødsfald, til afdødes bo er færdigbehandlet.

Læs også folderen "Når en af dine nærmeste dør"

Du er også altid velkommen til at kontakte din pårørendes rådgiver i sparekassen, hvis du har yderligere spørgsmål eller brug for rådgivning.

Når I har været i skifteretten

Når skifteretten har udleveret boet, beder vi dig og/eller andre pårørende om hurtigst muligt at fremsende en kopi af skifteretsattest, evt. skiftefuldmagt(er) og legitimation.

Skifteretten oplyser ikke sparekassen om, hvem der er arvinger til boet. Derfor har vi brug for ovenstående dokumentation for at sikre, at boet bliver behandlet korrekt.

Læs hvordan du sender os dokumenter via linkene herunder

Send oplysninger, eller vælg en handling

Vælg en handling nedenfor, og bliv guidet til, hvilke oplysninger vi har brug for, samt hvordan du kan sende oplysningerne til os.

 
For en god ordens skyld vil vi gøre dig opmærksom på, at vi opkræver gebyr for behandling af dødsboet. Gebyrerne opkræves i henhold til vores prisliste over serviceydelser.

 
Bemærk:
Vi kan ikke behandle boet, før vi har modtaget nødvendig dokumentation i form af skifteretsattest, evt. skiftefuldmagt(er) og legitimation.