Optimer virksomhedens økonomi

Spar tid og penge. Brug vores digitale løsninger.

Som virksomhed har I nok at se til, og der er både tid og penge at spare ved at bruge nogle af de digitale løsninger, vi tilbyder. 

Læs mere om mulighederne nedenfor, og kontakt jeres erhvervsrådgiver, hvis I vil have hjælp til at komme igang. 

Tag sparekassen med på farten

Med Netbank og Mobilbank Erhverv kan du døgnet rundt få overblik over virksomhedens økonomi.

  • Netbank Erhverv

    Netbank Erhverv er et fleksibelt betalings-, informations- og styringssystem, der er udviklet, så du kan kommunikere direkte med os. Alle dine bankoplysninger ligger på vore beskyttede servere.

    Integration med løn- og økonomisystemer
    Netbank Erhverv kan integreres med de fleste løn- og økonomisystemer. Det giver dig den fordel, at betalinger og meddelelser om betalinger (adviseringer) kan overføres direkte fra din virksomheds økonomisystem til Netbank Erhverv og omvendt.

    Bank Connect
    Med Bank Connect har du mulighed for at klare mange af virksomhedens daglige processer for betalinger og afstemninger direkte i økonomisystemet. Du kan derfor betale regninger, sende betalingsinstrukser, hente kontoudtog og meget mere uden at skulle bruge Netbank Erhverv.

    Læs mere om Bank Connect

    Godkendelse af to brugere i forening
    Aftalen om Netbank Erhverv kan udformes, så to brugere af Netbank Erhverv kan godkende betalinger for hinanden. Fuldmagterne kan frit tilpasses den enkelte bruger.

    Hjælp
    Har du problemer med installationen, den daglige brug eller bare generelle spørgsmål, har vi en medarbejder siddende klar ved telefonen.

    Se specificeret formatbeskrivelse
    Se specificeret formatbeskrivelse (fuld/lang version)

    Netbankforsikring
    Bruger din virksomhed Netbank, får I (i modsætning til privatkunder) ikke dækket tab, som skyldes netbankindbrud. Derfor er Netbank Erhverv automatisk omfattet af en forsikring der sikrer dig i tilfælde af et netbankindbrud. 

  • Mobilbank Erhverv

    Med Mobilbank Erhverv kan du nemt og hurtigt få overblik over og styre din virksomheds økonomi, hvor og hvornår det passer dig.

    Med Mobilbank Erhverv kan du:

    • se saldo og bevægelser på virksomhedens konti
    • oprette overførsler
    • godkende en eller flere betalinger på samme måde som i Netbank Erhverv - det vil sige med en personlig kode og NemID)
    • søge efter specifikke bevægelser og betalinger
    • ændre kontooverblikket, så det passer til dine behov.

    Du kan hurtigt og sikkert logge på Mobilbank Erhverv med dit fingeraftryk

    Læs mere om at logge på Netbank med dit fingeraftryk

    Sådan får du Mobilbank Erhverv

    • Tilmeld din virksomhed til mobilbank i Netbank Erhverv 
    • Hent app’en Mobilbank Erhverv i App Store eller Google Play (Søg efter Sparekassen Sjælland eller Mobilbank Erhverv)
    • Ved tilmelding får du en sekscifret kode, som du bruger ved log-in.

    Der gælder de samme regler for Mobilbank Erhverv som for Netbank Erhverv. Du kan se regelsættet i eArkiv, hvor vi har tilføjet af afsnit om den nye mobilbank.   

    Få hjælp
    Hvis du har spørgsmål om Mobilbank til din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os på support@spks.dk eller telefon 59 48 11 40.  

Få fordele med elektroniske betalinger

Jo flere betalinger der kører automatisk, desto nemmere og billigere vil det oftest være. Så benyt dig af de mange elektroniske muligheder, sparekassen kan tilbyde, og lad os få en snak om, hvordan vi  kan optimere dine ind- og udbetalinger.

  • Betalingsservice

    Med Betalingsservice kan du opkræve penge automatisk via debitors konto, betalingskort eller indbetalingskort, som udsendes på vegne af dit firma enten elektronisk eller på papir.

    En løsning tilpasset din virksomhed
    Betalingsservice tilbyder forskellige muligheder for at opkræve dine kunder, uanset om dine kunder ønsker opkrævningen elektronisk eller på papir.

    Ved opkrævningen har du også mulighed for at sende det, vi kalder "Medsend bilag".
     
    Gå ind på Betalingsservices hjemmeside og udnyt mulighederne.

     

  • Kreditorreference

    Kreditorreference kan bruges til identifikation af en debitor eller et tilgodehavende.

    Du danner kreditorreferencen i økonomisystemet og påfører kreditorreferencen - sammen med registreringsnummer og kontonummer - på den regning, der sendes til debitor.

    Det betyder, at du får:

    • Bedre overblik med én opkrævningsmetode
    • Nemmere mulighed for afstemning af betalinger
    • Et alternativ til indbetalingskort
  • Indbetalingskort

    Virksomheden kan tjene rentedage på at samle alle indbetalingerne på en driftskonto. Desuden letter det virksomhedens administrative rutiner.

    Udnyt synergien med Netbank
    FI-kortet kan bruges som enten løst bilag eller indgå som en del af virksomhedens faktura. Men du får det største udbytte og bedste integration, hvis du samtidig har et økonomisystem med et bank/kreditormodul og Netbank, som udveksler data.

    Få fordele med Det Fælles Indbetalingskort (FI-kort)

    • Girokontoen bliver overflødig.
    • Betalingsident på op til 16-cifre. Kan bestå af fortløbende numre eller fakturanumre.
    • Administrative og kontante fordele i form af sparet gebyr og færre valørdage, afstemning og flytning af penge.
    • Når du printer en faktura med FI-kort på virksomhedens egen printer, kan du sætte egen tekst og logo på.
    • Bruger du Netbank, kan meddelelser udskrives på en separat oversigt, allerede på andendagen efter at debitor har foretaget betaling. Du behøver derfor ikke vente på at få kontoudskriften med posten.
    • Bruger du Netbank, kan du desuden bogføre direkte i eget økonomisystem.

    Skal du have trykt FI-kort, er det vigtigt, at de overholder standarderne. Nets kan blandt andet trykke og udsende FI-kort for virksomheden, men du kan også vælge din egen leverandør som Dgprint eller KontorCirklen. 

  • eFaktura

    eFaktura er en elektronisk faktura og et indbetalingskort samlet i ét bilag, som taler sammen med både dit og dine kunders økonomisystemer.

    Administrative lettelser og betydelige besparelser
    Med eFaktura bliver din virksomhed fleksibel i forhold til dine kunder, og samtidig opnår virksomheden en øget optimering internt i økonomifunktionen. Vi kan sende dine fakturaer uafhængigt af modtagerformat. Det vil sige, at din kunde kan vælge at modtage dine fakturaer elektronisk eller på print.

    Læs mere på www.nets.eu

  • LeverandørService

    LeverandørService er en unik løsning til opkrævning af tilbagevendende betalinger for varer og serviceydelser til erhvervskunder, hvor hurtighed og sikkerhed for indbetaling er væsentlig, eksempelvis i forbindelse med regelmæssige leverancer.

    Nemt og hurtigt
    Efter aftale med kunden kan din virksomhed med LeverandørService automatisk trække tilgodehavender direkte på kundens konto - også når betalingsfristen er kort.