Logo
Bank Connect

Bank Connect

Bank Connect er den direkte vej mellem dit økonomisystem og din bank.

Hvad er Bank Connect?

Bank Connect er en fælles standard for udveksling af oplysninger direkte mellem virksomhedens økonomisystem og de fleste danske banker.

Optimer dine arbejdsprocesser

Med Bank Connect kan virksomhedens bogholderi klare mange af de daglige processer for betalinger og afstemninger direkte i virksomhedens økonomisystem.

Det kan fx være betaling af regninger, sende betalingsinstrukser, hente kontoudtog og meget mere uden at skulle åbne Netbank Erhverv.

Du kan også koble automatisk godkender til dine betalinger.

Sikkerhed i fokus

Bank Connect er en sikker løsning, hvor sikkerheden håndteres direkte mellem ERP-udbyderen og Bank Connect og alle dine data krypteres.

Kom i gang med Bank Connect

For at komme i gang med Bank Connect, skal du have bestil en adgang til Bank Connect og lave en udvekslingsaftale med Sparekassen Sjælland-Fyn.

Du skal også have tilrettet dit ERP/økonomisystem.

Bruger du
allerede et eksternt udviklet økonomisystem, skal du kontakte udbyderen af dit økonomisystem.
Har du som virksomhed et egenudviklet økonomisystem, skal du have adgang til Bank Connects udviklerpakke.

Kontakt din rådgiver

Du er altid velkommen til at kontakte din rådgiver eller udfylde formularen nederst på siden, hvis du har spørgsmål eller ønsker at komme i gang med Bank Connect.

Se en kort præsentation af Bank Connect

Hvad sker der, når du tilmelder dig Bank Connect?

Når du tilmelder dig Bank Connect, skal du igennem følgende trin:

  1. I løbet af 2-3 hverdage vil du modtage en udvekslingsaftale til underskrift (evt. via digital underskrift).
  2. Udvekslingsaftalen indeholder en Funktions-ID (Bank Connect ID), som du skal videregive til din IT/ERP-udvikler, der skal sætte dit system op.
  3. Når vi har modtaget din underskrevet udvekslingsaftale retur, sender vi dig en aktiveringskode/aktiveringsnøgle via sms.
  4. Dit ERP-system er nu klar til at udveksle data med Sparekassen Sjælland-Fyn.

Hvor kan jeg se driftsstatus på Bank Connect?

Du kan altid se en aktuel driftsstatus på Bank Connects egen hjemmeside. 

Se aktuel driftsstatus

Hvad er et ERP-system?

Et ERP-system knytter virksomhedens arbejdsprocesser sammen. Det kan eksempelvis være virksomhedens Netbank og økonomisystem (Billy, e-conomic, Acubiz m.fl.).

Flere leverandører af de væsentligste ERP-/økonomisystemer understøtter Bank Connect-løsningen og de standarder, der er tilgængelige.

Se listen over de tilsluttede ERP-udbydere her

Hvilke løsninger understøttes i Bank Connect?

Dit ERP-system kan sende og hente data om betalinger, posteringer, adviseringer, nemkonto osv.

Du kan se en komplet liste over funktioner her

Når du kigger i ovenstående liste, skal du kigge i kolonnen "Bankdata", som Sparekassen Sjælland-Fyn bruger som leverandør.

Hent vejledning til opsætning af fast udtræk i Bank Connect

Hvad er automatisk godkender

Når du har sagt ja til automatisk godkender i BankConnect, så betyder det, at regninger og overførsler automatisk bliver godkendt i dit eksterne økonomisystem - udenom Netbanken og uden du skal gøre noget.

Vigtigt
Vælger du automatisk godkender er det vigtigt, at dit eget ERP-system (økonomisystem), selv logger hvilke brugere der initiere de enkelte betalinger.