Digital underskrift med Penneo

Med digital underskrift via Penneo kan du nemt, hurtigt og sikkert underskrive dokumenter fra sparekassen. Du finder en vejledning længere nede på siden.

Underskriv dokumenter med Penneo

Med Penneo kan du nemt og hurtigt underskrive dokumenter fra sparekassen, når og hvor det passer dig. Som virksomhed undgår I de tidskrævende møder, når der skal underskrives dokumenter, og I sikrer, at dokumenterne altid fremsendes til og underskrives af rette vedkommende.

Du skal bruge din private NemID eller MitID adgang, når du skal underskrive dokumenter digitalt med Penneo. 

Gå direkte til underskriftsrum her

Skal du i stedet underskrive med e-Boks?

Hvis dine dokumenter kræver, at du skal underskrive med e-Boks og ikke Penneo, kan du klikke her:

Læs mere om digital underskrift i e-Boks


Vejledning til digital signering af dokumenter med Penneo

Sådan underskriver du digitalt dokumenter fra sparekassen i Penneo

1. Du modtager besked om, at der ligger dokumenter klar til underskrift

Når vi har klargjort dokumenter til dig, som skal du skal underskrive, modtager du en mail fra os med et link til vores digitale underskriftsrum.

Så du ikke bliver i tvivl, om der er tale om en spam- eller phishingmail (forsøg på svindel), kan du nedenfor se, hvordan mailen, du modtager fra os, ser ud:

Mail fra sparekassen:
EMNE: Dine dokumenter er klar til at blive underskrevet

Kære X

Vi har som aftalt gjort dine dokumenter klar, som du skal underskrive digitalt via sparekassens underskriftsrum.

Brug dette link, og log på med dit NemID/MitID.

Klik på ”Videre til underskriftspakker”, og du kan nu se de dokumenter, som ligger klar til at blive
underskrevet.

Har du brug for hjælp? Se vejledningen på vores hjemmeside www.spks.dk/penneo

Venlig hilsen
Sparekassen Sjælland-Fyn

www.spks.dk/persondata kan du læse, hvordan vi behandler dine oplysninger.

2. Tilgå vores digitale underskriftsrum


Klik på linket i mailen, som du har modtaget fra os. Du bliver nu ledt ind til vores digitale underskriftsrum.

Log dernæst på underskriftsrummet med dit MitID eller NemID.

Første gang du logger på underskriversrummet, skal du desuden indtaste dit cpr.nr.:





Når du er logget ind, kommer du til vores underskriftsrum, hvor du kan se et overblik over de dokumentpakker, der er klar til at blive underskrevet.

3. Læs og underskriv dine dokumenter

Du kan nu se, at der ligger en underskriftspakke fra sparekassen klar til dig.

Klik dernæst på ”Videre til dokumentpakke”.



Hvorefter du kan se de enkelte dokumenter i pakken.

Læs og gennemgå dernæst hvert af dokumenterne i pakken, så du ved, hvad du skal til at skrive
under på.

Når du har gennemgået alle dokumenter, vælger du “Videre til underskrift”.



Herefter skal du underskrive dokumentet/dokumentpakken digitalt med dit MitID/NemID.

Hvis du ikke vil underskrive dokumenterne, kan du efter hvert dokument afvise at underskrive. Hvis du afviser, er det hele underskriftspakken, du afviser.

Når du har underskrevet dokumentet/dokumentpakken digitalt, modtager du en bekræftelse på at underskriften er modtaget (Tak for din underskrift).

Dokumentet/dokumenterne sendes dernæst til virksomhedens e-Boks. Hvis der er flere, som skal
underskri-ve dokumentet/dokumenterne, sker det først, når alle har underskrevet.

Hvis du har flere dokumentpakker, der afventer din underskrift, kan du fortsætte til dem.